dimecres, de maig 21, 2008

La col·lecionista de somnis


Llibreta Daurada. Somni num. 1. Títol: “Somni generador”
He somiat que col·leccionava somnis. Cada matí els anotava classificant-los curosament: els malsons a la llibreta de tapes negres, la resta a la de tapes blanques. Tenia també una llibreta especial, de tapes daurades, on hi escrivia els que havien esdevingut reals.
Començo la col·lecció fent real el somni i estrenant la llibreta daurada.

Llibreta Negra. Somni num. 156. Títol: “On ets, fill?”
La seva veu d'adolescent em ressona dins el cervell, és un clam somort i suau, trist i obsessiu:
—Mare, on ets? Mare, és molt fosc! No em deixis sol!
El cerco infructuosament fins a arribar al cementiri. Em quedo glaçada mirant el clot on les restes del meu fill es belluguen, gemeguen i supliquen :
—Mare, no em deixis!

Llibreta Blanca. Somni num. 176. Títol : “A l'albada”
Obro els ulls a l'albada. Un temorenc raig de sol s'esmuny per una clivella de la persiana, fent-me pampallugues. M'arriben les remors del nen, matiner com sempre, que juga al menjador. Sento la respiració del meu home al costat i, de sobte, sé del cert que l'accident no es produirà mai. El sentiment d'alleujament que experimento em commou tan profundament que em marejo de felicitat.

Llibreta Daurada. Somni num. 360. Títol: “Somni conclusiu”
He somiat que saltava per la finestra de casa i volava, lliure i lleugera. Deixava enrere el dolor i les llàgrimes. Al mig del cel, la figura del meu nen em guiava cap a un suau horitzó de llum blanca.
No és el primer cop que somio que puc volar, però en aquesta ocasió ha estat tan excepcional, tan satisfactori, que he decidit escriure el somni a la llibreta daurada, acabant així la meva col·lecció.

2 comentaris:

gypsy ha dit...

És bellíssim aquest relat. Tan trist, jo la puc entendre perfectament.
M'ha trasbalsat.

mariona

deomises ha dit...

Benvolgut company i amic,

te'l vaig llegir amb un altre nom però també el vaig entendre, des del primer moment. Ni relectures nimarxes enrere: redacció impecable, com el teu magí, JA.

Una abraçada sincera, d.