diumenge, de juliol 23, 2006

Gràcies llibres

He viscut moltes vides. He conegut molts móns.
Els hobbits, elfs, nans, mags, trolls i la terra mitjana eren vells amics meus molt abans de que la trilogia del senyor dels anells arribés als cinemes. Fa molts anys ja que vaig visitar la Lluna amb el Tintin el Milu i els seus companys. El robots positronics del meu amic Asimov van despertar en mi l'afició per la informàtica i la robòtica. En Julio Verne em va portar de viatge al centre de la terra i a l'illa misteriosa. Conec com pensen lladres i serenos, psicòpates i sants. He anat al llit amb les noies del James Bond. He estat milionari i m'he quedat sense un cèntim . He viatjat al passat, a l'edat mitjana, a la prehistòria, he viscut moltes guerres i batalles. He sentit cruixir les veles de les galeres desplegades al vent. He vist com els templers cavalcaven majestuosos cap a una mort tràgica. He parlat amb soldats de moltes èpoques, valents i covards, herois i traïdors. També he anat al futur, he conegut galàxies, races estranyes, besties mitològiques, monstres i àngels.
He experimentat els sentiments d'altres persones, angoixes, alegries i pors. M'he enriquit amb noves idees i nous coneixements. He tastat altres cultures i altres costums. He gaudit de la bellesa d'una frase, d'un mot. M'he emocionat. He plorat i he rigut.

He llegit.
Com el pa que menjo. Com l'aire que respiro.
Tota la vida. He llegit.
Els llibres son vida.

Gràcies Llibres.

1 comentari:

Joan Abellaneda ha dit...

molt bo sangy, m'hi ssento totalment identificat amb el teu escrit, jo també he viscut profundament aquests móns que anomenes i mai els oblidaré

una abraçada
joan